Kontakta kommunen
Välkommen att höra av dig till kontaktcenter – för dig och dina frågor
Kontaktcenter är vägen in till Norrköpings kommun. Här kan du få svar direkt på många frågor och även vissa ärenden helt lösta. Om vi inte kan ge dig svaret på din fråga vägleder vi dig vidare.
Vi är till för alla Norrköpingsbor, företagare, besökare eller andra som vill komma i kontakt med kommunen. Du når oss via telefon, i vår reception eller via e-post.
Vad kan kontaktcenter hjälpa till med?
Kontaktcenter kan hjälpa till med att svara på frågor om hur du ansöker om hemtjänst, eller hur du får en förskoleplats till ditt barn, eller ifall du ser att ett hål i gatan som behöver lagas.
Vi hjälper dig som är nyanländ och som har barn som ska gå i skolan. Det är viktigt att du gör en anmälan om skolgång för ditt barn direkt när du kommer till Norrköping.
Vi lyssnar, tar emot synpunkter och guidar. Välkommen med dina frågor!
Hur gör jag en generell felanmälan?
Hur ansöker jag om boendeparkering?
Var får jag parkera?
Hur ansöker jag om bygglov?
Hur gör jag en orosanmälan?
Hur ansöker man om en god man?
Hur ansöker jag om förskola?
Jag saknar min barnomsorgsfaktura?
Vad gör jag om jag har tappat mitt busskort (grundskola och gymnasium)?
Var vänder jag mig för familjerådgivning?
Hur ansöker jag om ekonomiskt bistånd?
Var kan jag få hjälp med min ekonomi?
Hur ansöker jag om hemtjänst?
Jag behöver färdtjänst. Var vänder jag mig?
Tonval när du ringer 011-15 00 00
När du ringer till oss har du möjlighet med en knapptryckning ange ditt ärende. Då kopplas du direkt till rätt kommuninformatör och får snabbare svar på din fråga.
Du väljer om ditt ärende handlar om:
- Vård och äldreomsorg, färdtjänst och överförmyndare.
- Ekonomiskt bistånd.
- Orosanmälan och sociala frågor.
- Bygg, miljö, parkering och felanmälan.
- Utbildning, barnomsorg och skolskjutsfrågor.
- Konsumentfrågor, föreningsliv och lokaluthyrning.
- Näringslivsfrågor.
- Turismfrågor.
Möjligheten finns att höra alternativen på engelska. Du kan trycka 9 om du vill höra alternativen igen.
Telefonitjänster för personer med funktionsnedsättning
Post- och telestyrelsen kan kostnadsfritt hjälpa personer med funktionsnedsättning att kontakta oss via förmedlingstjänsterna Teletal, Texttelefoni och Bildtelefoni.
Telefonitjänster för personer med funktionsnedsättning på Post- och telestyrelsens webbplats
Förvaltningshuset Rosen
Trädgårdsgatan 21
602 42
Norrköping
Besökstider:
Måndag-fredag 08.30-16.00
Telefontider:
Måndag-fredag 08.00-16.00
Contact Centre in other languages